2012年6月16日土曜日

家族の件

【将来やりたいこと 素敵な家族】
My Dream—to Make a Happy Family

私の理想の素敵な家族というのは家族全員が仲良くて、家族と一緒に過ごす時間がとても楽しく、笑顔が絶えないような家族です。その(→そう思う)理由はいくつかあります。
For me, an ideal family is one in which each family member likes each other, spends good amount of time together and smiles all the time. Let me tell you the reasons why I think so.

1つ目は今僕の家族があまり仲良くないからです。
Firstly, my family is not in good terms with one another.
まず、母と父(があまり仲良くありません。二人)はいつもささいなことで喧嘩しています。
To begin with, my mom and dad are always fighting over trivials.
原因は色々あります。しかし、大抵は父の帰りが遅いことが原因です(→を怒っています)。
There are many causes. But she is mainly angry about my dad’s coming home late.
私は2人が喧嘩するといつも不愉快になります。なぜならば二人の喧嘩はとてもうるさいし、二人の機嫌が悪くなるからです。
I always feel bad when they fight because they are very loud and they both get very upset.
そんな時いつも二人の間に入って喧嘩をやめさせてくれるのは私の妹です。
The one who intervenes and stops their fight is my younger sister.
私は2人の喧嘩をやめさせることはできません。
That is something I cannot do.
それを妹はやってくれるのでとても助かっています。そんな妹を僕は尊敬しています。
It helps. I respect my sister.

2つ目は今家族での会話が全然ないからです。
Secondly, we have little family conversation.
私たちは以前、家族全員で夕飯を食べていました。
We used to have dinner together.
しかし、だんだん家族みんなが忙しくなってきていつしか別々に夕飯を食べるようになっていました。
But each of us became gradually busy and from some time we came to eat individually.
その結果、家族で会話する機会もどんどん減っていきました。
As a result, our opportunity to talk with each other decreased.
1人で夕飯を食べるのはとても寂しいです。
It is very sad to eat alone.

そういうわけで私は家族と過ごす毎日があまり楽しくありません。
So, I am not enjoying the everyday life with my family.
だから、私は大きくなったら素敵な家族を築きたいです。
And because of that, I feel I want to make a good family when I grow up.

将来、結婚して幸せに暮らしたいです。
I want to marry and live happily in the future.
もしできることなら子どもも授かりたいです。
I want kids, if possible.
笑顔が絶えない、元気でにぎやかな家庭にしていきたいです。
I want to make a happy family, full of smiles.

また、子どもとも沢山遊んであげたいです。
And I would like to play with my kids a lot.
父が忙しくてあまり家に帰ってこなかったので、私は小さいころあまり父と遊ぶことができませんでした。
My father was too busy to be at home very often and I could not play with him many times when I was little.
だからこそ私が父親になったら、子どもと遊園地や映画館にいったり、公園キャッチボールをしたり、夏にはプール、冬にはスキーに行ったりして沢山子どもにとの思い出を作っていきたいです。
So, when I become a father, I would like to take my kids to amusement parks, to the movies, to the park and play catch, and to the pool in summer and go skiing in winter. I want to make them many childhood memories.

このような夢が僕にはあります。
Those are my dreams.
それは決して大きな夢ではないかもしれません。
They may not be big ones.
こんな小さな夢だけれども、私はこれ以上の幸せはないと思っています。
Though they could be small dreams, for me, there is nothing better.
この夢を叶えるためにも、今は沢山勉強して、将来はちゃんと就職して家族を養っていきたいです。
To make these dreams come true, I want to study hard now, get a job and raise a family in the future.


しかし、今新たに近い将来にやりたいことが1つ増えました。先程も言ったように、私の家族はあまり仲良くありません。そこで今すぐにでも今の私の家族と仲良く暮らしたいです。大きくなって素敵な家族を築くのもいいことだと思います。
But there is one new thing I would like to do in the near future. Like I just said, our family relationship is not good. I want to live happily with my family right now. And it is also good to make a nice family when I grow up.

0 件のコメント:

コメントを投稿